e-shop
publikací
 

Zdravý životní styl na kolečkách

CZ.1.07/1.1.00/53.0015


Příjemce projektu

Novohradská občanská společnost o.s.

Partneři projektu

  1. Základní škola a Mateřská škola Lomnice nad Lužnicí
  2. Základní škola Benešov nad Černou
  3. Základní škola a Mateřská škola Jílovice
  4. Základní škola a Mateřská škola České Velenice
  5. Základní škola Trhové Sviny
  6. Základní škola a Mateřská škola Horní Stropnice
  7. Základní škola Nové Hrady, okres České Budějovice
  8. Základní škola Jindřichův Hradec II, Janderova 160
  9. Základní škola Strakonice, Dukelská 166
  10. Základní škola Strakonice, Krále Jiřího z Poděbrad 882
  11. Základní škola Lišov
  12. Základní škola a Mateřská škola Kardašova Řečice
  13. Základní škola a Mateřská škola Olešnice
  14. Základní škola a základní umělecká škola, Bezdrevská 3, České Budějovice
  15. Základní škola Boršov nad Vltavou
  16. Základní škola Nedabyle
  17. Základní škola a Mateřská škola Křemže
  18. Střední škola obchodu, služeb a podnikání a Vyšší odborná škola, České Budějovice, Kněžskodvorská 33/A
  19. Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
  20. Střední průmyslová škola strojní a stavební, Tábor, Komenského 1670
  21. Sportovní klub CB SPORT POINT o.s.

Doba trvání projektu

21. 9. 2014 – 31. 7. 2015

Celkový rozpočet projektu

9 778 669,20 Kč

Cíle projektu

Obecným cílem je rozšíření a obohacení spektra metod a forem výuky v oblasti výchovy a vzdělávání ke zdraví s cílem motivovat žáky základních a středních škol k přijetí zásad zdravého životního stylu jako základní normy pro vlastní život a přispět tak k posílení jejich fyzické i psychické kondice.
K naplnění tohoto obecného cíle dojde prostřednictvím dosažení cílů specifických, které jsou následující:
1) Využít moderní a atraktivní pohybové aktivity, kterou řada dětí spontánně zkouší k cílenému rozvoji pohybových dovedností a fyzické kondice.
2) Prostřednictvím cíleného tréninku zlepšit u dětí jejich celkovou fyzickou kondici, ale rovněž jejich psychickou pohodu.
3) Snížit riziko spojené s pohybem po veřejných komunikacích bez ohledu na to, jestli se po nich děti pohybují pěšky, na kole či na inline bruslích.
4) Na vlastních příkladech ukázat dětem, že celková fyzická a psychická pohoda se vytváří nejen pohybovými aktivitami, ale i zdravou stravou a správnými stravovacími návyky.
5) Poskytnout učitelům metodickou pomoc k využití moderních a atraktivních pohybových aktivit pro zatraktivnění hodin Tělesné výchovy či jiných školních zájmových aktivit.
6) Vytvořit podmínky pro inovaci ŠVP na zapojených školách ve smyslu začlenění nových pohybových aktivit a zásad zdravého životního stylu do výuky v rámci volitelného předmětu či plánované třetí hodiny tělesné výchovy.
7) Dát pozitivní příklad dalším školám a ukázat jim, že se nemusí bát pozitivně reagovat na nové trendy a obohacovat jimi výuku. Obecně lze totiž říci, že žáci pozitivně vnímají pokud je škola "in" a lépe pak přijímají i jiné tzv. tradiční postupy a klasický výukový obsah.

Aktivity projektu

Materiální a organizační příprava výchovně vzdělávacích aktivit

Vstupní aktivita projektu obsahovala nákup vybavení, uzavření DPČ se školním koordinátorem, nábor cílové skupiny (žáků) na kroužek bruslení – 2 x 10 žáků a zajištění prostorových podmínek a stanovení času, ve kterém bude kroužek probíhat

Realizace vzdělávacího programu Obecná kondiční a silová průprava žáků základních a středních škol a výuka dovedností

Obsahem této klíčové aktivity je realizace vzdělávacího programu zaměřeného na obecnou kondiční a silovou průpravu žáků a dovednosti na inline bruslích. Obě tyto části (průprava a dovednosti) byly realizovány v rámci 35 lekcí, kdy každá lekce se skládala ze dvou výukových jednotek (á 45 minut).

Na každé škole byl pro realizaci této aktivity určen přesný čas a místo realizace. Vzhledem k tomu, že šlo o zájmovou aktivitu, nebyla ve školním roce 2014/2015 tato aktivita zahrnuta do povinné výuky.

Místem konání byly jak vnitřní prostory (školní tělocvična), tak venkovní prostory vhodné pro inline bruslení.

Část obecné kondiční a silové průpravy bude zaměřena na:

Výuka dovedností na INLINE bruslích bude obsahovat:

Na závěr výukového programu byla v červnu zorganizována soutěž v bruslařských dovednostech mezi zapojenými školami. Tím byl výukový program završen.

Realizace vzdělávacího programu Zdravá výživa a životní styl

Obsahem klíčové aktivity byla realizace výukového programu v objemu 18 výukových hodin, které proběhly na každé zapojené škole.
Výukový program obsahoval tři výuková témata:

Jako kontrola kondice a celkového zdraví byl rovněž proveden Terénní test aktivní a pasivní tělesné hmoty – komplexní analýza složení těla. (svaly, kosti vs. tuk) Měření proběhlo u každého účastníka kurzu in-line bruslení celkem třikrát, a to v lednu, dubnu a červnu.

Realizace vzdělávacího programu Dopravní výchova dětí

Vzdělávací program proběhl na každé zapojené škole v objemu 14 výukových hodin, které byly rozděleny na dvě témata:

Realizace Kurzu instruktora pro jízdu na in-line bruslích

Hodinová alokace pro celý program byla stanovena na 18 hodin a je rozdělena na čtyři výuková témata:

Kontakty

Vedoucí projektu: Bc. Michal Jarolímek, tel: 776 296 285, e-mail: novnos@tiscali.cz
Koordinátor aktivit: Petr Heidinger, tel: 608 967 286, e-mail: heidinger@volny.cz
Odborný garant projektu: Bc. Petr Červený, tel: 777 032 730, e-mail: cerveny77@seznam.cz